Integruota literatūros ir dailės pamoka
Įkėlė Administratorius· 2025-10-17 09:02:29

Spalio 16 d. Zarasų kraštiečių muziejuje Nomedos ir Šarūno Saukų galerijoje 8b klasės mokiniams vyko integruota literatūros ir dailės pamoka pagal Tūkstantmečio mokyklų projekto 64 programą. Mokiniai mokėsi skaityti ne tik tekstus, bet ir paveikslus, atpažinti ir reikšti emocijas žodžiu ir vaizdu.
Integruotoje pamokoje talkinusi muziejaus edukatorė Diana Ambrakaitytė-Bakanavičienė pasitiko aštuntokus prie Mykolo Saukos skulptūros „Liudytoja“, kurią trumpai pristatė, kaip keliantį emociją, žadinantį vaizduotę ir kviečiantį diskutuoti meno kūrinį, paskui pakvietė visus į šiltą ir jaukią galeriją. Čia edukatorė įdomiai papasakojo apie menininkų Nomedos, Šarūno, Mykolo ir Monikos Saukų gyvenimą, kūrybą, ramiai vedžiodama po galerijos sales ir sustodama ties kiekvienu paveikslu komentavo detales, kvietė mokinius savaip pažvelgti ir vertinti meno kūrinius. Kalbėdama apie meno vertę ir svarbą žmogaus gyvenime, pabrėžė, jog mene sąvokos „gražu“ nėra - tėra idėja, mintis, saviraiška [...]


Progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų metodinės grupės informacija
Andželikos Vitkūnienės
ir Jekaterinos Gasparavičienės nuotraukos

Išplėsta:

Spalio 16 d. Zarasų kraštiečių muziejuje Nomedos ir Šarūno Saukų galerijoje 8b klasės mokiniams vyko integruota literatūros ir dailės pamoka pagal Tūkstantmečio mokyklų projekto 64 programą. Mokiniai mokėsi skaityti ne tik tekstus, bet ir paveikslus, atpažinti ir reikšti emocijas žodžiu ir vaizdu.
Integruotoje pamokoje talkinusi muziejaus edukatorė Diana Ambrakaitytė-Bakanavičienė pasitiko aštuntokus prie Mykolo Saukos skulptūros „Liudytoja“, kurią trumpai pristatė, kaip keliantį emociją, žadinantį vaizduotę ir kviečiantį diskutuoti meno kūrinį, paskui pakvietė visus į šiltą ir jaukią galeriją. Čia edukatorė įdomiai papasakojo apie menininkų Nomedos, Šarūno, Mykolo ir Monikos Saukų gyvenimą, kūrybą, ramiai vedžiodama po galerijos sales ir sustodama ties kiekvienu paveikslu komentavo detales, kvietė mokinius savaip pažvelgti ir vertinti meno kūrinius. Kalbėdama apie meno vertę ir svarbą žmogaus gyvenime, pabrėžė, jog mene sąvokos „gražu“ nėra - tėra idėja, mintis, saviraiška.
Mokiniai ne tik susidomėję klausėsi edukatorės paskaitos, bet ir atliko mokytojų skirtas užduotis – lygino pasirinktą paveikslą su vasarą skaityta knyga, patys kūrė meninius tekstus, analizavo, diskutavo, tyrinėjo. Pamoką 8b klasės mokiniams inicijavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Andželika Vitkūnienė, integruotas veiklas vedusi kartu su dailės mokytoja Jekaterina Gasparavičiene.
Šia pamoka veiklos dar nesibaigė. Grįžę į mokyklą mokiniai tęs pradėtą darbą. Pasirinktame garsių menininkų paveiksle atradę skaitytos knygos herojaus veidą ar fragmentą perkels jį į savo kūrybą – nupieš knygos veidą, t. y. sukurs vasaros skaitymų „feisbuką“, kurio paroda bus pradžioje eksponuojama mokykloje, o vėliau perkelta į Zarasų viešąją biblioteką.


Progimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų metodinės grupės informacija
Andželikos Vitkūnienės
ir Jekaterinos Gasparavičienės nuotraukos


2025-10-16