Muzikos kūrybinių užduočių atsiskaitymui pasibaigus
Įkėlė Administratorius· 2020-06-03 23:53:27

Gegužės 18-24 d. progimnazijoje vyko 7-8 klasių kūrybinės muzikos užduoties atsiskaitymas. Mokiniai turėjo sukurti aiškios, paprastos struktūros kompoziciją įprastomis ar netradicinėmis priemonėmis (pvz.: repas, dainuojamoji poezija, instrumentinė pjesė ir pan.), atlikti ją ir paaiškinti savo sumanymą. Kūrybai turėjo pasirinkti žinomas muzikos kalbos priemones (tempas, dermė, faktūra, artikuliacija, dinamika), o savo kūrybines užduotis, jas užfiksavę skaitmeniniais būdais (nufilmavę), atsiųsti mokytojui. Kūrinio žanras, priemonės, kūrybos strategijos neribojamos, galima muziką kurti pasinaudojus kompiuterinėmis muzikos kūrimo programomis. Svarbiausia – mokinys turi pats atpažinti ir išskirti savo stipriąsias muzikos gebėjimų puses, pasirinkti norimą įgyvendinti idėją, kuriant taikyti įvairias kūrybos strategijas, kontroliuoti kūrybos procesą ir patirti kūrybos džiaugsmą [...]

Gražvydas Gasparavičius, muzikos mokytojas
Arinos Baukytės (7d), Džiugo Ragausko (8c), Emilijos Venediktovaitės (7c) ir Roko Juškėno (7d) vaizdo įrašai





Išplėsta:

Gegužės 18-24 d. progimnazijoje vyko 7-8 klasių kūrybinės muzikos užduoties atsiskaitymas. Mokiniai turėjo sukurti aiškios, paprastos struktūros kompoziciją įprastomis ar netradicinėmis priemonėmis (pvz.: repas, dainuojamoji poezija, instrumentinė pjesė ir pan.), atlikti ją ir paaiškinti savo sumanymą. Kūrybai turėjo pasirinkti žinomas muzikos kalbos priemones (tempas, dermė, faktūra, artikuliacija, dinamika), o savo kūrybines užduotis, jas užfiksavę skaitmeniniais būdais (nufilmavę), atsiųsti mokytojui. Kūrinio žanras, priemonės, kūrybos strategijos neribojamos, galima muziką kurti pasinaudojus kompiuterinėmis muzikos kūrimo programomis. Svarbiausia – mokinys turi pats atpažinti ir išskirti savo stipriąsias muzikos gebėjimų puses, pasirinkti norimą įgyvendinti idėją, kuriant taikyti įvairias kūrybos strategijas, kontroliuoti kūrybos procesą ir patirti kūrybos džiaugsmą.
Buvo vertinamas idėjos originalumas, struktūros logiškumas, kompozicijos ir jos atlikimo išbaigtumas, muzikinis intonavimas, ritmo tikslumas, scenografija ir stilistika. Papildomas balas skiriamas už kompozicijos meniškumą.
Įprastai kūrybinių užduočių atskaitymai vykdavo klasėse: mokiniai stebėdavo vieni kitų pasirodymus, palaikydavo, padėdavo, mokydavosi vieni iš kitų. Karantinas drastiškai pakoregavo atsiskaitymo formatą: kurti galima buvo tik namuose, be draugų, nematant vieni kitų ir nesusipažįstant su kitų kūryba. Tad atrinkau keturias geriausias kūrybines užduotis, kuriomis noriu pasidalinti. Tai 7d klasės mokinės Arinos Baukytės repas „Draugystė“, 7d klasės mokinio Roko Juškėno kompiuterinės muzikos kūrybinis bandymas, 7c klasės mokinės Emilijos Venediktovaitės daina „Kartu“ ir 8c klasės mokinio Džiugo Ragausko techno žanro šokių muzikos kūrinys „Skardinė“. Kai kurių mokinių kūrybiniai darbai buvo puikūs, bet neskelbtini dėl techninių vaizdo ar garso trūkumų. Labai gražią dainą sukūrė Adrija Zavackaitė (8d), savo kūryba ir gitaros grojimo įgūdžiais pradžiugino Justė Sipavičiūtė (8d), gražiai derančiais balsais dainavo Austėjos Subatytės ir Gretos Žiemytės duetas (7b).
Ačiū visiems kūrusiems ir atsiuntusiems savo kūrybinius bandymus. Tikiuosi, jog rudenį grįšime į labiau įprastą ir realią mokymosi aplinką.


Gražvydas Gasparavičius, muzikos mokytojas
Arinos Baukytės (7d), Džiugo Ragausko (8c), Emilijos Venediktovaitės (7c) ir Roko Juškėno (7d) vaizdo įrašai