2022-05-27
Palaikome kovojančią Ukrainą!

Slava Ukraini

ES remiami projektai

Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis

Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis




Kokybės krepšelis

„Kokybės krepšelis“




Keturios gamtos stichijos mokinių pažangai

„Keturios gamtos stichijos mokinių pažangai“


LR ŠMSM remiami projektai

Fizinio aktyvumo aikštelės įrengimas

Fizinio aktyvumo aikštelės įrengimas


Skaitliukas




PageRank
Edukacinų išvykų žemėlapis
Žemėlapis

Virtualus edukacinių išvykų ir pamokų „kitur ir kitaip“ žemėlapis

Tėvų linija

Tėvų linija

Tėvų linija


Psichologinė pagalba
Psichologinė pagalba
Informacija apie pedagoginės
psichologinės pagalbos teikimą


Klausk psichologo
Psichologinė pagalba
Tiesioginė psichologo
pagalba ir konsultavimas


SEU ir patyčių prevencija
Patyčių prevencijos programa

Socialinio ir emocinio ugdymo, patyčių ir smurto prevencijos programos progimnazijoje


Psichotropinių medžiagų vartojimo prevencija
Askritiskas.lt

http://askritiskas.lt


Rūkymo prevencija
Nerūkysiu.lt

http://nerukysiu.lt


Korupcijos prevencija
Pranešk STT

Korupcijos prevencijos dokumentai


Lietuvių kalbos savaitė „Kalbai kloju patalėlį...“
Prabėgusi savaitė dovanojo mums visiems daug smagių potyrių – visa progimnazijos bendruomenė drauge rūpinomės savo gimtąja kalba! Kas rašė diktantus, kas kūrė tekstus, deklamavo pasirinktą eilėraštį ar dailino savo rašyseną... Neįprastomis sąlygomis vykusi tradicinė Lietuvių kalbos savaitė virtualiai sujungė bendruomenės narių širdis bendram tikslui – atkreiptas dėmesys... į savo kalbą...
Atslūgus darbų ir veiklų pliūpsniui, smagu apibendrinti skaičius ir apžvelgti pasiekimus.
Savaitės renginiuose dalyvavo visi progimnazijos mokiniai, bičiuliškai globojami savo lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų Aušros, Vilmos ir Andželikos. Prie jų prisijungė ir direktorė Aldona Navickienė bei muzikos mokytoja Diana. Dar smagiau, kad spontaniškai gimusią idėją pasitelkti tėvus ir kitus artimuosius savo indėliu palaikė gausus būrys namiškių.
Pasidžiaukime konkursų ir veiklų rezultatais.

Dailyraščio konkurso geriausių darbų autoriai:
Mokiniai:

Adelija Bulyginaitė, 5a
Evita Jurevičiūtė, 5a
Karina Sokolova, 5a
Simas Novodvorskas, 5a
Julija Rumbaitė 5b
Mildutė Kuosaitė 5b
Viktorija Goriunova, 5b
Dovilė Narbutaitė 5c
Gerda Ledzinskaitė, 6a
Valentina Malinauskaitė, 6a
Skaistė Vazgilevičiūtė, 6b
Eglė Semionovaitė 7b
Patricija Šafronaitė 7b
Taja Mickevičiūtė 7b
Diana Balčiūnaitė 7c
Kristina Kazakevičiūtė 7c
Raigardas Mikalauskas 7c
Viktorija Papirtytė, 7c
Vera Plotnikova, 8b

Tėvai ir mokytojai:
Adrijos Augulytės (7c) mama Marina
Direktorė Aldona Navickienė
Mokytoja Diana Skvarčinskaitė
Gabrielio Zujevo (7b) dėdė Igoris
Kamilės Gimbickytės (7b) mama Justina
Kirilo Timofejevo (7b) mama Anastasija
Kristinos Kazakevičiūtės (7c) mama Ramunė
Mildutės Kuosaitės (5b) mama Daiva
Nedos Novičenko (7c) mama Roma
Nelijos Prapuolenaitytės (7c) mama Lilija
Tito Mažeikos (7c) mama Inga ir tėtis Arūnas
Viktorijos Goriunovos (5b) mama Ala
Gretos Šeduikytės (5b) mama Karolina
Gusto Kutikovo (7b) sesė Emilija
Tautvydo Čefonovo (7b) mama Valerija

Raštingumo patikros - diktanto geriausieji:
Paulina Maldauskaitė, 5a
Evita Jurevičiūtė, 5a
Marija Šipelytė, 5a
Arnoldas Veikšra, 5a
Urtė Bagdonavičiūtė, 5a
Adelija Bulyginaitė, 5a
Vytautas Gurskij, 5a
Kostas Juška, 5a
Vilius Šakalys, 5a
Viltė Šileikytė, 5a
Rugilė Vasiliauskaitė, 5a
Julija Rumbaitė, 5b
Viktorija Goriunova, 5b
Patricija Arulytė, 5c
Goda Kasparavičiūtė, 5c
Dina Makarskaitė, 5c
Augustinas Pupelis, 6a
Valentina Malinauskaitė, 6a
Lėja Zajančkauskaitė, 6a
Donatas Andrijauskas, 6c
Goda Borodulina, 6c
Goda Gaulytė, 7c
Kristina Kazakevičiūtė, 7c
Elinga Šerstobojeva, 7c
Smiltė Vavinskaitė, 7c
Dovydas Cvetkovas, 8b
Greta Žiemytė, 8b
Vera Plotnikova, 8b
Valerija Silivanova, 8b
Emilija Venediktovaitė, 8c

Meninio skaitymo konkurso geriausi klasių skaitovai:
Paulina Maldauskaitė, 5a
Viltė Šileikytė, 5a
Goda Chmieliauskaitė 5b
Goda Kasparavičiūtė, 5c
Mija Cibulskytė, 6a
Milena Semionovaitė, 6c
Kasperavičius Danielius 7a
Kamilė Gimbickytė, 7b
Neda Novičenko, 7c
Emilija Venediktovaitė, 8c
Eglė Zovytė, 8d
Gabija Vadišiūtė, 8b

Epistolinių rašinių kūrėjai:
Evita Jurevičiūtė, 5a
Paulina Maldauskaitė, 5a
Marija Šipelytė, 5a
Viktorija Goriunova, 5b
Mildutė Kuosaitė, 5b
Goda Kasparavičiūtė, 5c
Patricija Arulytė, 5c
Valentina Malinauskaitė, 6a
Lėja Zajančkauskaitė, 6a
Liana Angelina Morozova, 6b
Kamilė Gimbickytė, 7b
Diana Balčiūnaitė, 7c
Justė Kasparavičiūtė, 7c
Dovydas Cvetkovas, 8b
Dangiras Paliūnis, 8c

Tačiau kūrybiškai jautriausia ir nuoširdžiausia Savaitės dalimi tapo mokinių kurtos virtualios refleksijos, kuriose pasirinkta forma išsakomos mintys po įtemptos, emocijų ir vertinimų pilnos darbo savaitės.

Paskaitykime!


Andželika Vitkūnienė, Lietuvių kalbos savaitės koordinatorė


Mokinių mintys po Lietuvių kalbos savaitės

Šią savaitę mano mokykloje vyko lietuvių kalbos savaitė „Kloju kalbai patalėlį“. Aš su savo klasės draugais dalyvavau dailyraščio konkurse, taip pat pasitikrinome lietuvių kalbos gramatikos žinias, rašydami diktantą. Dalyvavome raiškiojo skaitymo konkurse, aš dalyvavau ir epistolinio rašinio konkurse. Ši savaitė man paliko labai daug gerų įspūdžių. Buvo labai smagu! Aš įsitikinau, kad moku lietuvių kalbos rašybos taisykles, supratau, kad man visai neblogai sekasi raiškiai skaityti eilėraščius. Labai džiaugiuosi, kad save išbandžiau epistolinio rašinio konkurse. Buvo labai smagu ne tik pačiai pasitikrinti savo gimtosios kalbos žinias, bet ir stebėti savo klasės draugus, deklamuojančius pasirinktus eilėraščius, juos vertinti. Labai laukiu kitos Lietuvių kalbos savaitės, nes vėl galėsiu dalyvauti visuose konkursuose. Kadangi man labai patinka lietuvių kalbos pamokos, žinau, kad visada puoselėsiu lietuvių kalbą, gerbsiu ją ir mylėsiu, būsiu Lietuvos patriote.
Marija Š., 5a

Ši savaitė man paliko daug įspūdžių. Klausiausi draugų eilėraščių, epistolinių rašinių, rašiau dailyraštį bei diktantą, pasisėmiau daug žinių. Galėjau vertinti kaip mokytoja. Visos veiklos vyko virtualiai, bet jos tikrai pavyko. Kalba yra labai svarbus dalykas, todėl jai būtina pakloti patalėlį. Yra sakoma „Kaip pasiklosi taip ir išsimiegosi“. Taigi paklokim savo gimtajai kalbai šilčiausią patalėlį, kad ji niekad nesusirgtų.
Adelija B., 5a

Ši savaitė išties buvo kitokia. Rašiau, deklamavau, kūriau ir tą dariau ne aš viena, o visa mokykla. Buvo ypatingai smagu išgirsti kitus, klausytis jų, žavėtis. Supratau, kad meilė gimtajai kalbai yra begalinė. Šaunu buvo išvysti dailų direktorės raštą bei pačiai prisiminti, kaip teisingai jungti raides. Diktantas – tikrai nelengvas dalykas, bet vis tiek buvo įdomu jį rašyti ir nekantriai laukti įvertinimų. Man buvo nepaprasta garbė deklamuoti savo prosenelio eilėraštį ir mintimis nusikelti prie Baltijos jūros. Dar rašiau epistolinį rašinį, kurti jį buvo tikrai nelengva. Rašydama savo nuomonę, maloniai prisimenu visus šios savaitės įvykius. Taigi vis dar kloju kalbai patalėlį ir niekada nenustosiu kloti...
Evita J., 5a

Lietuvių kalbos savaitė šiais metais man buvo pirma. Su savo klasės draugais bei mylima auklėtoja patyrėme daug puikių įspūdžių. Per Lietuvių kalbos savaitę mes raiškiai deklamavome eilėraščius, rašėme dailyraščius bei diktantus. Bet aš dar sugalvojau puikią idėją – kitais metais savo klasėje visiems perskaityti tą pačią knygą ir ją aptarti. Tikiuosi, kad kitais metais grįšime į klases ir visi savaitės renginiai vyks gyvai.
Paulina M., 5a

Man labai patiko deklamuoti savo pasirinktą eilėraštį. Labai bijojau suklysti, bet pasakiau jį beveik be klaidų. Labai džiaugiuosi savo pažymiu, gavau 9. Šis pažymys yra ne 10, bet jis yra labai geras. Dar labai džiaugiuosi dėl diktanto, kurį parašiau be klaidų, tai yra labai džiugu, nes aš negalvojau, kad gausiu tokį gerą pažymį.
Man labai patiko Evitos eilėraštis, kurį ji deklamavo labai švelniai, gražiai ir raiškiai.
Norėčiau, kad ir kitais metais vyktų tokios veiklos.
Vytautas G., 5a

Kalbos savaitė „Kloju kalbai patalėlį“ man tikrai patiko. Buvo įdomios, įvairios, kitokios pamokos. Rašėme diktantą, kurio tekstas mane labai sujaudino. Diktante išsakyti nuoširdūs žodžiai apie senelę privertė pagalvoti apie tai, ką mes turime gyvenime branginti. Kalbos savaitės metu deklamavau savo pasirinktą eilėraštį. Gaila, kad tą darėme pirmos pamokos metu – buvau nelabai pabudęs, stigo aktyvaus nusiteikimo. Norėtųsi, kad tokių įdomių savaičių, pamokų būtų kuo daugiau!
Arnoldas V., 5a

Pirmą kartą man teko deklamuoti eilėraštį prieš kompiuterio ekraną. Labai įdomi patirtis. Galbūt net įdomiau nei eilėraščių deklamavimas ir jų klausymas klasėje. Man labai patiko Evitos ir Paulės eilėraščiai. Ir diktantą rašyti klausantis mokytojos balso iš kompiuterio – visai smagu. Kadangi mano raštas nėra gražus, dailyraščio konkurse nesužibėjau. Dailyraštis, diktantas, eilėraščio deklamavimas, susipažinimas su epistolinio rašinio reikalavimais, Evitos, Paulinos ir Marijos rašinių aptarimas – visa tai mokyklos organizuotos Kalbos savaitės „Kloju kalbai patalėlį“ veiklos.
Kostas J., 5a

Laukiau tradicinės Lietuvių kalbos savaitės renginių – ,,kalbai klojau patalėlį...“. Jaučiau didelę atsakomybę, jaudinausi. Atsakingai ruošiausi konkursams. Rašiau dailyraštį, diktantą, deklamavau iš anksto pasirinktą ir su mokytoja suderintą eilėraštį. Įdomu buvo klausytis ir klasės draugų deklamuojamų eilėraščių. Įvairių jų buvo. Įdomių. Dauguma klasės draugų deklamavo gražiai.
Lietuvių kalbos mokymuisi skiriu didelį dėmesį. Taip pat skaitau knygas, gilinuosi į rašybą.
Šis renginys man patiko.
Sofija K., 5b

Lietuvių kalbos savaitės konkursus priėmiau kaip labai atsakingą iššūkį. Kiekvienam iš jų ruošiausi labai sąžiningai. Labai nudžiugino organizatorių sumanymas dalyvauti dailyraščio konkurse ir mokinių šeimos nariams. Šia galimybe pasinaudojo ir mano mama. Manau, tai buvo puiki galimybė pasitikrinti ir prisiminti rašto meną ne tik mokiniams, bet ir jų tėveliams.
Turėjau tikslą kuo geriau pasirodyti visuose konkursuose, pasitikrinti savo jau įgytus įgūdžius ir padaryti išvadas, kur galėčiau pasitobulinti ir labiau pasitempti. Šios savaitės rezultatų apibūdinimui norėčiau panaudoti patarlę „Kamienas mokslo kartus, bet vaisius saldus“. Esu patenkinta savo rezultatais.
Viktorija G., 5b

Savaitė man labai patiko, ypač kai reikėjo atsiskaityti eilėraštį. Aš išmokau eilėraštį labai greitai ir lengvai. Mokiausi vieną valandą, kai reikėjo atsiskaityti, atsiskaičiau ir gavau pažymį dešimtuką. Aš norėčiau daugiau tokių savaičių.
Domas G., 5b

Kodėl reikalinga kalbos savaitė? Ši savaitė - tai ne tik gražaus, dailaus rašto darbai, bet bendravimo priemonė, žodžių skambesys. Tai kalbos išlaikymas. Kaip rašė M. Daukša „Panaikink kalbą - panaikinsi santaiką, vienybę ir viską gera.“
Smagu paklausyti deklamuojančių draugų, pamatyti dailų raštą mokyklos direktorės ir kitų.
Visi mūsų tariami ir rašomi žodžiai – tai mūsų kalba, kurią saugome nuo išnykimo. Ačiū mokytojai, kad moko mus šios kalbos ir suorganizavo puikią kalbos savaitę.
Dovydas D., 5b

Lietuvių kalbos savaitė prasidėjo sausio 18 dieną . Šią dieną konkurso dalyviai rašė dailyraštį pagal kaligrafijos taisykles. Atlikus darbą vaikai turėjo darbus atsiųsti mokytojai. Antrąją Lietuvių kalbos savaitės dieną mes rašėme diktantą, kurį mums skaitė lietuvių kalbos mokytoja per ZOOM programą. Mūsų diktanto pavadinimas buvo „Senelė“. Jame pasakojama apie vaiko prisiminimus apie močiutę. Manau, kad šis kūrinys yra labai jautrus tiems vaikams, kurie prarado mylimas močiutes. Parašę tekstą jį nufotografavome ir išsiuntėme mokytojai. Trečiąją dieną įvyko virtualus skaitovų konkursas, kurio metų aš ir mano klasės draugai atsiskaitinėjome mūsų pasirinktus eilėraščius, rašėme draugams pagyrimus ir pažymius. Labai jaudinausi laukdamas savo eilės, bet nugalėjau baimę ir gavau gerą pažymį. Ketvirtą dieną dalyviai rašė laišką apie savo patirtį COVID-19 pandemijos metu. Manau, kad tai tikrai gera tema, nes galima išsipasakoti, ką jutai tuo laikotarpiu.
Edvinas F., 5b

Šią savaitę labai daug mokiausi. Rašiau diktantą, rašiau dailyraštį, mokiausi eilėraštį. Labiausiai patiko mokytis eilėraštį, nes jį galima buvo pasirinkti pačiam.
Mano pasirinkto eilėraščio autorius buvo Jonas Strielkūnas. Jis yra garsus autorius. Jis rašo įdomius ir linksmus eilėraščius. Mano eilėraščio pavadinimas „Tamsybių sodas“. Kai mokiausi šį eilėraštį, prieš akis visą laiką stovėdavo aprašyti vaizdiniai. Dėl to jį mokytis buvo lengva ir smagu. Eilėraščio personažai buvo lyg siaubo pasakos herojai. Man patinka siaubo pasakos. Viena geresnių, kurią esu matęs „Karolaina ir slaptas pasaulis“. Mačiau šią istoriją prieš kelis metus, kai buvau jaunesnis. Žiūrėdamas tą istoriją pasinėriau į nuotykį ir viską išgyvenau kartu su personažais. Panašiai ir eilėraštyje.
Šiomis dienomis mokiausi intensyviai. Štai tokia buvo mano Kalbos savaitė.
Kristijanas C., 5c

Kalba vienija mus visus. Bendraudami lietuvių kalba galime lengvai išsakyti viską, ką norime, ir suprasti, ką mums sako kitas žmogus. Norėdami, kad mums tokia svarbi gimtoji kalba gyvuotų, kiekvienas turime nepamiršti, kad svarbu kalbėti ir rašyti taisyklingai. Puikus įprotis rašyti trumpąsias žinutes, bendrauti su draugais internetu nepamirštant sudėti visų varnelių, taškelių ir skyrybos ženklų, nevartoti svetimybių ir sutrumpinimų. Gyvenime daugybė situacijų, kai turime kažką parašyti, todėl, jei rašysime be klaidų, kitas žmogus įvertins mus kaip raštingą žmogų.
Tajus L., 5c

Kalba – tai pagrindinis visos žmonijos bendravimo būdas. Įvairiuose šaltiniuose galima rasti, kad pasaulyje yra apie 3000 kalbų. Esu girdėjęs, kad lietuvių kalba yra viena iš sunkesnių pasaulyje. Lietuvių kalba yra mano gimtoji kalba, kuria bendrauju aš, mano namiškiai.
Kalbos savaitės metu mokėmės dviejų svarbiausių kalbos elementų – rašybos ir taisyklingos šnekos. Nors rašytas diktantas man nepavyko, taisydamas jį gilinausi į savo padarytas klaidas, pritaikydamas lietuvių kalbos gramatikos taisykles, tobulindamas savo rašyseną. Eilėraščio mokymasis įdomus buvo tuo, kad patys galėjome išsirinkti autorių. Rinkdamasis eilėraštį peržiūrėjau nemažai poezijos autorių, kurie sunkiais Lietuvai laikais davė pradžią mūsų mylimos kalbos puoselėjimui. Mano nuomone, tokios Kalbų savaitės yra labai vertingos kiekvienam iš mūsų, siekiant daugiau įsigilinti į kalbą, kuria šnekame kiekvieną dieną. Turime kloti kalbai patalėlį kiekvieną dieną.
Kajus L., 5c

Praėjusią savaitę mano mokykloje, kurioje aš mokausi, vyko Kalbos savaitė. Per šį laikotarpį kartu su savo lietuvių kalbos mokytoja rašiau diktantą, dailyraštį, testą ir atmintinai išmokau pasirinktą eilėraštį. Labiausiai man patiko mokytis pasirinktą eilėraštį. Daugiausiai pastangų ir darbo prireikė dailyraščio rašymui. Rašiau kelis kartus, nes iš pirmo karto nepavyko.
Kalbos savaitė patiko tuo, kad atlikus visus darbus, gavau gerą pažymį.
Oskar O., 5c

Mano Kalbos savaitės įspūdis geras, nors buvo įvairių minčių, ar aš virtualiai bendraudamas sugebėsiu tai padaryti. Savaitė prasidėjo nuo dailyraščio rašymo. Kai rašiau dailyraštį, ne vieną lapą suplėšiau. Norėjosi kuo gražiau parašyti. Rašydamas dailyraštį net prisiminiau pradines klases, kai mokytoja bardavo mane, kad negražiai rašiau ir palikdavo po pamokų rašyti dailyraštį. Aš labai pykdavau ant mokytojos už tai. Bet man mama sakydavo, kad ji ne iš blogos valios mane bara, o kad aš gražiau rašyčiau. Dar labai bijojau diktanto. Gal dėl to, kad man sunkiai sekasi susikaupti. O šis diktantas dar bus kitoks – ne klasėje, o namuose per Zoom. Buvo minčių kad nespėsiu, negirdėsiu. Bet ne, mokytoja labai aiškiai viską diktavo – viską spėjau. Aptartą su mokytoja eilėraštį deklamuoti man labai patiko, gal tokios baimės nebuvo kaip mokykloje, nes buvau savo kambaryje. Buvo sunki Kalbos savaitė, bet aš ją įveikiau.
Titas Š., 5c

Man labai patiko mokyklos Kalbos savaitės „Kloju kalbos patalėlį“ renginiai. Labiausiai patiko raiškiojo skaitymo konkursas. Aš jo metu deklamavau J. Erlicko eilėraštį „Bobutė iš Paryžiaus”. Linksmas eilėraštis visiems patiko, o man jį išmokti nebuvo sunku. Savo gimtąją kalbą puoselėti labai svarbu, nes ji yra labai sena ir turtinga. Privalome skaityti daug lietuviškų knygų ir rašyti be klaidų. Pasižadu ir kitų metų Lietuvių kalbos savaitės renginiuose aktyviai dalyvauti.
Danielius V., 6a

Lietuvių kalbos savaitė vyksta kiekvienais metais. Šiemet ji buvo išskirtinė, kadangi dėl karantino vyko namuose. Šioje Kalbos savaitėje mes gilinome savo lietuvių kalbos žinias, tobulinome raštą, deklamuodami eiles, stengėmės įtikti klausytojui. Taip kiekvienas po truputį klojome patalėlį lietuvių kalbai. Kitaip sakant, kaip paklosi, taip išsimiegosi! Ši savaitė mane įkvėpė tobulėti ir norą domėtis mūsų gimtąja kalba.
Kristina K., 7c

Man ši Lietuvių kalbos savaitė labai patiko, nes mano dailyraštis buvo vienas iš gražiausių. Ir labai gerai, kad Lietuvių kalbos savaitė vyksta kiekvienais metais, nes galima gauti daug gerų pažymių ir parodyti kitiems, ką sugebi. Man sekėsi šioje savaitėje ir blogai, ir gerai, nes gavau vieną blogą, o kitą gerą pažymį. Tikiuosi, kad ir mano draugams patiko ši savaitė, bet ji buvo kitokia, negu buvo 2019, 2018... metais, nes dėl karantino turėjome atsiskaitinėti namie. Ši savaitė mane įkvėpė dailios rašybos.
Raigardas M., 7c

Savaitė buvo pakankamai sunki. Buvo daug išbandymų. Sunkiausia buvo diktantas. Nors manau, kad parašiau ji neblogai. Labai sunku buvo išmokti eilėraštį, nes pastaruoju metu beveik nieko nereikėjo mokytis atmintinai, tad šis eilėraštis buvo labai sunkus, nors ir trumpas. Savaitė buvo įdomi ir galima buvo pasikelti vidurkį, nes buvo lengvų ir įdomių užduočių, kaip dailyraštis.
Robertas N., 7c

Mano nuomone, šių mokslo metų Kalbos savaitė nebuvo tokia įdomi kaip praeitais, bet iš tikrųjų jų veiklos beveik nesiskyrė. Skyrėsi tik tai, kad visi dirbome iš namų, bet tai nesutrukdė mums dalyvauti. Man atrodo, Kalbos savaitė yra labai naudinga. Per ją mes praturtiname savo žodyną, pagiliname lietuvių kalbos žinias ir išbandome save bei savo sugebėjimus.
Aš šiuometinėje Kalbos savaitėje rašiau dailyraštį, diktantą ir atlikau meninio skaitymo užduotį. Meninio skaitymo užduočiai pasirinkau Gendručio Morkūno tekstą „Eilės įsimylėjus, kai nepadeda netgi laipiojimas sienomis“ iš knygos „Blusyno pasakojimai“.
Manau, Kalbos savaitės veiklose man sekėsi visai neblogai, tačiau galėjo būti ir geriau. Jeigu būtume mokykloje, būtų gyvai vykęs meninio skaitymo konkursas, kuris, beje, man sekasi geriausiai. Gaila, kad šiais mokslo metais jo nebuvo, bet reikia tikėtis, kad pandemija greitai pasibaigs ir visi saugiai grįšime į mokyklą.
Neda N., 7c

Aš manau, kad ši savaitė suteikė mums visiems daugiau žinių ir pramogų su mūsų gimtąja kalba. Šioje savaitėje aš pats nustebau savo sugebėjimais. Jeigu galėčiau lyginti praeitą Lietuvių kalbos savaitę su šia, tai ši būtų penkis kartus geresnė. Laukiu nesulaukiu kitos Lietuvių kalbos savaitės.
Eimantas P., 7c

Klojam patalėlį kalbai! Kiekvienas tai supranta skirtingai, kiekvieno paklodė vis kitokia – stora, plona, suplyšusi ar su lopais. Kai kas gal jos išvis neturi, bet labai nori. Pavyzdžiui, aš labai noriu gerai mokėti lietuvių kalbą, bet man ji kažkodėl nesiseka. Gal dėl to, kad visada yra kur tobulėti ir yra kur labiau pasistengti. Tad, jei noriu gerai mokėti kalbą, turiu pasisiūti kuo storesnę ir tvirtesnę paklodę. Kad kalba mano patalėliuose gulėtų šiltai ir tvirtai mano mintyse. Tai toks mano mąstymas apie lietuvių kalbą.
O pačia Kalbos savaite esu labai nustebusi, nes ji taip staiga pasirodė, kaip sniegas šią žiemą, bet ir greit praėjo, kaip ir kiekviena vasara. Daug eilėraščių buvo išgirsta, o jie kaip siūlai – be jų nepasiūsi paklodės. Daug kartų kiekvieno perrašytas dailyraštis, jis kaip užvalkalo sagutės – mažytės, bet svarbios. Daug žodelių subėga, kad gautųsi rašinys, jį ne kiekvienas parašys!, tam reikia fantazijos, ryžto ir šiek tiek paslapties, todėl jis kaip šiltas paklodės vidus. O visa tai sujungiame mes kalbėdami, rašydami, o svarbiausia bendraudami. Be mūsų nebūtų jos – lietuvių kalbos. Nepamiršiu, kaip viena lietuvių kalbos mokytoja yra pasakiusi: „Užtektų dviejų žmonių, kad ši kalba gyvuotų“.
Nelija P., 7c

Kalba – vienas svarbiausių dalykų mūsų gyvenime, nes jei ne kalba, mes būtume beždžionės (tiesa, beždžionės taip pat turi savo, kiek kitokią kalbą). Manau, kiekviena savaitė yra Kalbos savaitė, nes kiekvieną dieną mes juk kalbame, o dienos virsta savaitėmis, savaitės mėnesiais, mėnesiai metais ir t.t. Kalba yra svarbi visiems, tad labai džiaugiuosi, kad mūsų mokykloje yra viena ypatinga savaitė, per kurią vyksta renginiai ir šiaip visokie kitokie dalykai, kurie pagerbia mūsų kalbą. Manau, būtų įdomu, jei, pavyzdžiui, kaip yra arklio, beždžionės, kiaulės, gaidžio ir kitokie metai, taip pat būtų ir kalbos metai. Gerbiu mūsų kalbą ir labai tikiuosi, jog ji gyvuos ir plėsis.
Elinga Š., 7c

01-22, penktadienis. Sveikas, dienorašti. Noriu parašyti, pasipasakoti ir papasakoti, kaip praėjo lietuvių kalbos savaitė. Taigi, sausio 14 dieną lietuvių kalbos mokytoja pranešė, kad ateinanti savaitė lietuvių kalbos savaitė, kad turime pradėti ruoštis diktantui, ieškoti eilėraščių, rašyti epistolinius rašinius ir t.t. Tada sausio 19 dieną mes rašėme diktantą, sekėsi gan neblogai, aišku, buvo šiek tiek problemiška ir neįprasta rašyti diktantą netradiciniu būdu – per vaizdo transliaciją. Sausio 20 dieną vyko skaitovų konkursas. Sunku deklamuoti ekranui, nepaisant to, kad ekrane buvo klasiokai ir mokytoja ir mačiau jų akis, bet norėjosi „gyvo“ atsako... Kamilė G., 7b

Kalba – tai gyvoji gyvenimo dalis. Ji alsuoja ir keičiasi, pasipildo naujomis sąvokomis ir netenka atgyventų žodžių. Mūsų kalba pasako apie mus labai daug: apie ką mąstome, kuo domimės. Kalba – veidrodinis būties atspindys. Tad gyvenkime grožio apsupti, o ne paskendę keiksmažodžių liūne.
O grožis prasideda nuo rašto...
Elena G., 7b

Ši Kalbos savaitė buvo truputį kitokia nei įprasta. Nuo pirmadienio iki penktadienio buvo paskirtos visokios užduotys. Vieną dieną mes deklamavome eilėraščius, kitą dieną rašėme dailyraštį. Atlikome ir kitas užduotis, susijusias su gimtąja kalba.
Iš visų veiklų galima buvo sužinoti tai, ko dar nežinojai. Manau, čia ir buvo Kalbos savaitės prasmė, kad vaikai kažko išmoktų. Buvo smagu pamatyti visų dailyraščius ir pasigrožėti jų darbais. Mano mėgstamiausia užduotis – eilėraščio deklamavimas. Ieškant jo, suradau daugybę gražių, dar negirdėtų eilėraščių. Taip pat labai įdomu buvo klausytis klasiokų, kaip jie deklamavo savo pasirinktus eilėraščius. Ši savaitė mus pastūmėjo padaryti tai, ko įprastai nedarome. Padėjo mums sužinoti ir įsiminti naujų dalykų, kuriuos atsiminsim ilgam. Šią savaitę kiekvienas iš mūsų prisidėjo prie kalbos puoselėjimo. Tai labai svarbu, juk kalba yra visko pagrindas.
Taja M., 7b

Ši savaitė man nelabai patiko. Turėjome įvairios veiklos. Rašėme diktantą, deklamavome savo išsirinktus eilėraščius ir dar rašėme dailyraštį. Aišku, su dailyraščiu ir diktantu nelabai pavyko, bet reikia ir toliau mokytis ir praktikuotis. Manyčiau, kad tokios savaitės yra naudingos ir labai reikalingos, nes daugiau visko sužinai ir išmoksti negu paprastai. Norėčiau, kad būtų tokių savaičių ir kitų dalykų. Labai norėčiau pamatyti tokią fizikos savaitę.
Kiril T., 7b

Štai ir įvyko Kalbos savaitė „Kalbai kloju patalėlį...“. Rašėme diktantus, rašinius, deklamavome eilėraščius.
Diktantas nebuvo toks sunkus, kaip visi tikėjosi. Man sekėsi gerai, manau, kitiems taip pat. Eilėraštį vėlgi nebuvo sunku išmokti. Padeklamuoti pavyko, visi pagyrė. Tą savaitę stengėmės rašyti bei kalbėti taisyklingai, kad gautume gerus įvertinimus, kad išmoktume taisyklingai kalbėti. Juk kiekvienas kultūringas žmogus privalo savo gimtąja kalba kalbėti puikiai.
Dauguma mokinių pyksta, nenori rašyti diktantų. Mano nuomone, diktantai padeda išmokti rašyti be klaidų. Lietuviai privalo mokytis savo kalbos. Privalo ją ir toliau saugoti.
Kadangi paaugliai ypač dažnai vartoja žargonus, visai nebenori mokytis, rašo elektronines žinutes netaisyklingai, tai ir smukdo mūsų kalbos prestižą. Nors kartais visai įdomu būna taip pakalbėti, ypač su draugais.
Manau, Kalbos savaitė padeda mums dar daugiau įsigilinti į mūsų senąją kalbą, ir tai suprasdami mes mokomės ja didžiuotis.
Austėja S., 8b

Suprantu, kad lietuvių kalba yra mūsų gimtoji kalba, todėl ją turime mokėti puikiai. Gramatika svarbi, skyryba svarbi, gražu vartoti vaizdingų žodžių ir mokėti daug visokių taisyklių. To mokomės pamokose, skaitydami knygas, girdėdami taisyklingai kalbančius aplinkinius, žiūrėdami televizijos ir kitas laidas.
Nežinau kodėl, bet man sunku susikaupti ir prisiversti skaityti knygas, deja. Bet labai stengiuosi pritaikyti rašybos taisykles, kai rašau rašinį, diktantą ar kitą tekstą. Nes gėda, kai elementariuose žodžiuose klystu... Dar pastebiu, jog atsirado mūsų kalboje daug žodžių žargonų, pvz.: mūtinti, čekinti, mytai... Manau, jų nereikėtų vengti, nes tai pagyvina mūsų kalbą.
Gimtoji kalba yra svarbiausioji kalba ir ją privalome gerai mokėti.
Kipras L., 8c

Šiandien anglų kalba tampa madinga, tiesiog prestižo reikalas. Plinta nuomonė, kad gimtosios lietuvių kalbos mokytis nereikia, nes ją ir taip mokame. Tačiau aš manau, kad ne visi gerai mokame taisyklingai kalbėti ir rašyti mūsų gimtąja kalba. Svarbus tėvų, senelių, aplinkos požiūris į lietuvių kalbą.
Nuo pat gimimo buvau apsuptas savo tėvų ir senelių, kalbančių gimtąja kalba. Mūsų šeimoje lietuvių kalba suvokiama kaip mūsų tautos vertybė. Lietuvių kalbos prestižui šeimoje neturėjo įtakos nei visuotinis kalbos rusinimas, nei šiandienos anglų kalbos garbinimas. Mūsų šeimos nariai kalba rusų, prancūzų, anglų, vokiečių kalbomis, bet pagrindinė mūsų kalba yra lietuvių. Kalbėdami gimtąja lietuvių kalba išsaugojome šeimos tradicijas, papročius. Švenčiame lietuvių kalendorines šventes.
Užsienio kalbų mokėjimas suteikia mums platesnes bendravimo, mokymosi galimybes, tačiau privalome išlaikyti ir lietuvių kalbą stiprindami savąjį tautiškumą ir individualumą.
Dangiras P., 8d

Lietuvių kalba yra sudėtinga, bet mūsų GIMTINĖ kalba. Ji yra labai sena ir labai svarbu ją išsaugoti ir puoselėti. Šiomis dienomis lietuviai dažnai emigruoja gyventi svetur ir pradeda užmiršti savo gimtąją kalbą. Liūdžiu, kai giminaičiai išvykę į užsienį, sugrįžta į gimtinę su savo vaikais, kurie jau kalba tik tos šalies kalba, bet nekalba lietuviškai. Jeigu neišsaugosime šios kalbos, tai reikš, jog protėviai veltui kovojo už Lietuvą, kad pralietas kraujas buvo veltui.
Prisiminkime lietuvių kalbą, papročius, šventes ir padėkokime tėvams bei lietuvių kalbos ir literatūros mokytojoms, jog mus moko šios nuostabios kalbos, kurią galėsime perduoti tarsi perlą ateities kartoms.
Eimantas G., 8d
Direktorė
Aldona Navickienė

Aldona Navickienė

Gyvenimo aprašymas
(60 Kb, pdf)

Metų užduotys
(36 Kb, pdf)


Tvarkaraščiai

5 klasės
6 klasės
7 klasės
8 klasės
Mokytojai
Visos klasės
Konsultacijos
Neform. vaikų švietimas
Klasės valandėlės

Atnaujinta 2022-02-28

Pamokų laikas

1. 08.00 - 08.45
2. 08.55 - 09.40
3. 10.00 - 10.45
4. 11.05 - 11.50
5. 12.15 - 13.00
6. 13.10 - 13.55
7. 14.05 - 14.50

Atnaujinta 2021-09-01

Pavėžėjimas
Autobusas
Maršrutų pakeitimai
nuo 2021 m. rugsėjo 2 d.


Atnaujinta 2021-08-30

Vaikų maitinimas
Progimnazijos valgyklos valgiaraštis

15 dienų perspektyviniai
valgyklos valgiaraščiai
(6,89 Mb, pdf)

Vaikų maitinimo tvarkos aprašas
(195 Kb, pdf)

Įsakymas dėl antkainio
(40 Kb, pdf)


Atnaujinta 2020-11-03

Dienynas
TAMO dienynas

Prisijungimas


Bevielis tinklas
Bevielis progimnazijos tinklas (WiFi)

Bevielis progimnazijos tinklas (Wi-Fi)


Microsoft sertifikatas

Microsoft

Progimnazija yra „Microsoft“ sertifikuota
švietimo institucija

Prisijungti prie paskyros


„Vyturys“
Elektroninių knygų biblioteka moksleiviams

Skaitmeninė elektroninių knygų biblioteka moksleiviams
„Vyturys“


Nuorodos

Zarasų švietimo centras



Zarasų „Ąžuolo“ gimnazija



Zarasų „Santarvės“ pradinė mokykla

Daugiau nuorodų ...

Perspėjimo sistema
Gyventojų perspėjimo ir informavimo sistema (GPIS)

GPIS